مسجد ابوالفضل (ع)-شیراز کلبه

مسجد ابوالفضل (ع)-شیراز کلبه
abolfazl-kolbe@vatanMail.ir

در اولین روز از دهه پرفروغ فجر، مراسم افتتاحیه اکران عمومی فیلمهای چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرق شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازیس، در اولین روز از دهه پرفروغ فجر، مراسم افتتاحیه اکران عمومی فیلمهای چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرق شیراز برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم که در  شامگاه روز شنبه 12 بهمن همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد ابوالفضل(ع) واقع در بلوار نصر شیراز برگزار شد، دکتر سیدمحمد هاشم پوریزدان پرست دبیر افتخاری چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در فارس و از دانشجویان پیرو خط امام و حاضر در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به سخنرانی پرداخت.

 

این استاد دانشگاه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، با بیان خاطرات خود از زمان پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، دستاوردهای انقلاب را ثمره ایثار، از خود گذشتگی و ریخته شدن خون جوانان انقلابی در راه رسیدن به ارزش ها و آرمان های اسلام و امام(ره) دانست.

 

وی با اشاره به جنایت حکومت پهلوی در واقعه سینما رکس آبادان گفت:  انتشار خبر و نمایش فیلم‏ها و عکس‏های این فاجعه توسط حکومت پهلوی، افکار عمومی را به شدت جریحه‏ دار کرد. رژیم شاه با متهم کردن نیروهای انقلابی در این حادثه ضد انسانی، قصد داشت تا انقلابیون مسلمان را افرادی متحجّر و مخالف با هنر و ضد مردم نشان دهد که با هوشیاری حضرت امام(ره) در این هدف خود ناکام ماند.

 

چون بلافاصله پس از حادثه حضرت امام خمینی(ره) در پیامی خطاب به اهالی آبادان گفتند: من گمان نمی‏کنم هیچ مسلمانی، بلکه انسانی، دست به چنین فاجعه وحشیانه‏ ای بزند، جز آن که به نظایر آن عادت نموده است. گفتار شاه که تظاهرکنندگان مخالف من "وحشت بزرگ" را وعده می‏دهند و تکرار آن پس از واقعه که این همان وعده بوده است، شاهد دیگری بر توطئه است.

 

وی در رابطه با تأثیر برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار در سطح کشور گفت: قبل از پیروزی انقلاب و در جریان مبارزات مردمی با استبداد پهلوی، جوانان زیادی جان خود را فدا کردند و شور انقلابی را در مردم ایجاد کردند و اگر کسانی نباشند تا این ایثارگری ها را ثبت  کنند و به نسل بعد انتقال دهند، این ارزش ها از بین خواهد رفت؛ و کسانی می توانند این ارزش ها را حفظ کنند که از مردم باشند و به این ارزش ها معتقد و پایبند باشند.

 

پس از سخنرانی دبیر افتخاری چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در فارس، اکران ویژه مسجدی ها با پخش مستند "کوچه مقدس" صورت گرفت.

این مراسم با حضور اصحاب و روحانی مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، اهالی محله بلوار نصر شیراز، جوانان، کودکان و بانوان علاقه مند برگزار شد.

انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۶
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی