مسجد ابوالفضل (ع)-شیراز کلبه

مسجد ابوالفضل (ع)-شیراز کلبه
abolfazl-kolbe@vatanMail.ir

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۲۱ ق.ظ

مشق هیئت(1)

namaz 300x212 ۱۰ توصیه رهبر انقلاب درباره‌ی آداب نماز

 

 

۱۰ توصیه رهبر انقلاب درباره‌ی آداب نماز

یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب به جوانان در سالهای متمادی تقویت ارتباط با خدا و انس با نماز و معنویت بوده است.
۱. برای حضور قلب در نماز تمرین کنیم
نماز قالبی دارد و مضمونی؛ جسمی دارد و روحی. مواظب باشیم جسم نماز از روح نماز خالی نماند. نمیگوئیم جسم بیروح نماز هیچ اثری ندارد؛ چرا، بالاخره یک اثرکی دارد؛ اما آن نمازی که اسلام و قرآن و شرع و پیغمبر و ائمه (علیهم‌السّلام) این همه روی آن تأکید کردند، نمازی است که جسم و روحش هر دو کامل باشد. این جسم هم متناسب با همان روح فراهم شده؛ قرائت دارد، رکوع دارد، سجود دارد، به خاک افتادن دارد، دست بلند کردن دارد، بلند حرف زدن دارد، آهسته حرف زدن دارد. این تنوع برای پوشش دادن به همه‌ی آن نیازهائی است که به وسیله‌ی نماز بایستی برآورده شود که هر کدام رازی در جای خود دارد و مجموعه‌ی اینها، قالب و شکل نماز را به وجود میآورد. این شکل خیلی مهم است، لیکن روح این نماز توجه است؛ توجه. بدانیم چه کار داریم میکنیم. نماز بیتوجه – همان طور که عرض کردم – اثرش کم است. ۱۳۸۷/۰۸/۲۹

انسان نماز را خوب بخواند، با توجه بخواند، حضور قلب داشته باشد. حضور قلب یعنی انسان از آنچه که میگوید و آنچه که در ذهنش میگذرد و بر زبانش جاری میشود، غافل نباشد؛ اینجور نباشد که نفهمد. مثلاً من که حالا دارم با شما حرف میزنم، خب، شما مخاطبید. انسان توجه دارد که یک مخاطبی دارد و دارد گوش میکند و دارد حرف میزند. در نماز هم همین جور باشد؛ یک مخاطبی داشته باشیم، با او حرف بزنیم. من حتّی عرض میکنم اگر کسی معنای نماز را هم نداند، اصلاً هیچ نداند معنای این عبارات چیست، اما همین قدر بداند دارد با یکی حرف میزند، دارد با خدا حرف میزند، این قضیه انسان را نزدیک میکند – «قربان کلّ تقىّ»- این خودش مقرب است؛ تا اینکه حالا مثل ماها که معنایش را میدانیم و تفسیرش را میدانیم و چندین کتاب درباره‌اش خوانده‌ایم، اما وقتی که نماز میخوانیم، بالمرّه یادمان میرود که چه کار داریم میکنیم.۱۳۹۰/۰۱/۲۳

حضور قلب و توجه، کاری است که به تمرین احتیاج دارد. کسانی که این کارها را کرده‌اند و بلدند، به ما یاد میدهند که انسان باید در حال نماز، خود را در حضور یک مخاطب عالیشأن و عالی‌مقام که خالق هستی است و مالک همه‌ی وجود انسان است، احساس کند. هر مقدار از نماز که توانست این حالت را داشته باشد، به تعبیر روایات این نماز، نمازِ مقبول است و آن خاصیت و اثر را خواهد بخشید. و دیگر آثار نماز – که نمیشود آثار نماز را در چند جمله یا در چند فقره‌ی کوتاه خلاصه کرد – بر این مترتب میشود. ۱۳۸۵/۰۶/۲۷


ادامه دارد...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۲۱
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز
سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۴۷ ب.ظ

فصی نامه شش ماهه دوم سال93

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۴۷
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز
سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۳ ب.ظ

روز های بیاد ماندنی...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۳
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز
شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۰۸ ب.ظ

مسجد ابوالفضل (ع)کلبه


به یاد جهادگر مسجدمون(حرف های خواندنی حاج امان کلیک کنید)


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۰۸
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز
نشست بصیرتی هیئتی با حضور جمعی از مداحان و مسئولین هیئات فرهنگی مذهبی شیراز و با سخنرانی مجتبی احمدی عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مداحان شیراز نشست بصیرتی هیئتی با حضور جمعی از مسئولین و مداحان هیئات فرهنگی مذهبی شیراز عصر پنجشنبه 3 بهمن 92 در کتابخانه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در بلوار نصر شیراز برگزار شد.

 

در قسمتی از این مراسم تعدادی از سخنرانان، مداحان و مسئولین هیئات مذهبی حاضر در جلسه به بحث و گفتگو در رابطه با اهمیت برگزاری جلسات هیئات مذهبی به صورت مستمر در سطح شهر، لزوم گزینش محتوای مناسب و  انتقال مفاهیم غنی اسلام ناب محمدی از تریبون هیئت به افراد جامعه به خصوص جوانان، شناسایی فرصت ها و تهدیدهای موجود در هیئات مذهبی مختلف پرداختند.

 

 

در قسمتی دیگر از این مراسم مجتبی احمدی عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده طی سخنانی گفت: معارف اهلبیت (علیهم السلام) تنها برای یک فرقه نیست، این معارف برای تمام بشریت می باشد و اهل تسنن به معارف اهلبیت بسیار مستضعف هستند، لذا نسبت به معارف اهل بیت مثل یک میراث نگاه نکنیم که هرکاری دلمان بخواهد با او انجام دهیم، بلکه به چشم امانت نگاه کنیم .

 

وی گفت: تغییر در تاریخ کار خیلی سختی نیست، بلکه افراط و تفریط در حق هم گاهی باعث انحراف تاریخ می شود؛ در هیئات مذهبی توجه داشته باشیم ذکر مصیبت صرفا فقط  ذکر مصیبت نیست بلکه مقدمه ای برای ورود به معارف اهلبیت (علیهم السلام)  می باشد. اخلاق و عقلانیت بایستی محور شیعیان باشد، چون این دو در سیره عملی اهلبیت(علیهم السلام)  محور بوده اند.

 

 

عضو شورای مرکزی اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار داشت: اولین ظلمی که به امیرالمؤمنین و اهلبیت شد، یک ظلم شخصی نبود  بلکه ظلم به بشریت بود ، زیرا اگر به امیرالمؤمنین برای ایجاد حکومت اسلامی فرصت داده می شد، حکومت عادلانه بوجود می آمد و بعد می دیدیم که همه به این نمونه متعالی گرایش پیدا می کردند؛ اما باز در همین ظلم بزرگ نیز امیرالمؤمنین وارد بازی و درگیری نمی شوند، چون می فرمایند اگر وارد این بازی شوم، چیزی از دین اسلام باقی نمی ماند.

 

احمدی گفت: در این شیوه در هدف آرمان گرا ولی در روش حقیقت گرا و واقع بین هستیم؛ ما باید حب و بغض به روز، انسان های به روز و ناظر به موقعیت زمان داشته باشیم، زیرا اهلبیت نسبت به شرایط زمان خود، حب و بغض خود را باز تولید کردند .

 

کانون مطالعات اتحادیه بین المللی امت واحده  گفت: در حال حاضر ما اگر نتوانیم عاشورا را به ظهور پیوند دهیم اشتباه کرده ایم؛ ما قائل به انتظار نیستیم ما به ظهور فکر می کنیم؛ ظهور به ما ربط دارد و به امام زمان ربط ندارد. اگر شرایط زمان و مکان و زرنگی شیعه باشد و ما آماده ظهور باشیم، امام زمان(عج) می آید .

وی در پایان گفت: در این زمان وحدت لازمه گسترش حقایق و معارف تشیع هست، به همین دلیل ما به وحدت پایبندیم.

 

در پایان مراسم نیز کلیپ هایی درباره جریان شیرازی‌‌ها و فرقه انحرافی در شیعه پخش شد.

به گزارش شیرازیس این مراسم به همت کانون فرهنگی شهدای توحید، کانون مطالعات اتحادیه بین المللی امت واحده و  پایگاه اینترنتی مداحان شیراز برگزار شد.

جهت مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۹
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز
پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۰۵ ق.ظ

مسجد حضرت ابالفضل(ع) شیراز؛ جایی برای جهاد

مسجد حضرت ابالفضل(ع) شیراز؛ جایی برای جهاد
از مسجد حضرت ابالفضل(ع) کلبه، که بخواهی بگویی کم و زیادش فرق ندارد هر قدر هم که باشد باید جهاد باشد و حرکت.

اولش را که بخواهم بگویم گزارش کار نوشتن از مسجدی که به خاطر مخالفتش با گزارشی کار کردن یا به قولی کار گزارشی کردن بدون نتیجه و اثر و فقط برای خود شیرینی جلوی مقامات و مسئولین بالادست که یک زمانی به جو و فرهنگ برخی مساجد و پایگاه‌ها تبدیل شده بود و البته هنوز هم ریشه کن نشده است، یک مبارزه منفی را پیش گرفته و خیلی کم و مگر در ضرورت‌ها دست به قلم می‌شود تا بگوید من فلان کردم و من چنان کردم آنقدر‌ها هم آسان و دم دست نیست و مثل منی که پس از اصرار و پیغام و پسغام‌های بسیار دوستان بخواهد وارد گود شود، ترجیح می‌دهد با اشاره به برخی عملکردهای شاخص و چرایی آن‌ها، آن هم جهت انتقال تجربه به چیز دیگری نپردازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۵
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز

ادامه دیدارهای مردمی شهرداری منطقه 3 در مسجد ابوالفضل (ع)

مهندس قلعه دار: با اتمام پروژه تقاطع بلوار نصر و فضیلت با هزینه تقریبی 12میلیارد تومان ترافیک این قسمت ساماندهی خواهد شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۴
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز

در اولین روز از دهه پرفروغ فجر، مراسم افتتاحیه اکران عمومی فیلمهای چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرق شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازیس، در اولین روز از دهه پرفروغ فجر، مراسم افتتاحیه اکران عمومی فیلمهای چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار شرق شیراز برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم که در  شامگاه روز شنبه 12 بهمن همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد ابوالفضل(ع) واقع در بلوار نصر شیراز برگزار شد، دکتر سیدمحمد هاشم پوریزدان پرست دبیر افتخاری چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار در فارس و از دانشجویان پیرو خط امام و حاضر در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به سخنرانی پرداخت.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۳
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز
پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۰۲ ق.ظ

مراسم شام شهادت امام رضا (ع) هیئت مکتب الشهداء

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۲
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز
چهارشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۴۱ ب.ظ

نماز عید سعید فطر

نماز عید سعید فطر در صبح اولین روز از ماه شوال همزمان با مساجد سراسر کشور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شیراز برگزار شد.

کلیک کنید...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۱
مسجد ابوالفضل کلبه ایران-فارس-شیراز